Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Scientific Advisory Board
Indexers
Privacy Statement
Submissions
Submitting a research article
Submitting a book review
Contact
Search
Register
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Número 2025 - Vol. 2
Número 2025 - Vol. 2
Dossier coordinated by Carolina Tosi.
DOI:
https://doi.org/10.56683/rsv02i017
Published:
2025-10-01
Presentación del número
PDF (Español (España))
Artículos
On Ethnology and (the Scope of) Philology. Dissents between Mariano Larsen and David Lewis
Emiliano Battista
9-28
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252159
Metapragmatic functions of the huarpe language in social networks
M. Gema Galvani G.
29-52
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252154
Simple nominal phrases in tuʹun vaʹa (mixtec) of Santa María Zacatepec
Esmeralda Peña Flores, Pafnuncio Antonio Ramos
53-80
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252163
Dossier
Introduction: The pedagogical discourse in tension and (re)construction. Analytical perspectives on the discursive configuration of teaching materials
Carolina Tosi
103-123
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252197
New? “modos de hacer memoria”: characterization of commemorative discourses in digitally circulated educational materials
Florencia Bottazzi
125-149
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252180
Ideas about incorporation of digital technologies in Language and Literature classes: some tensions regarding the “must be” of school discipline
Lucía Godoy
151-181
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252183
Social changes as discursive changes: the social conjuncture in pedagogical materials for comprehensive sexual education
Gabriel Dvoskin
183-200
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252186
Subjetividade e intersubjetividade em cadernos pedagógicos: a presença do professor-pesquisador em produtos voltados à educação básica
Erivaldo Pereira do Nascimento, Laurenia Souto Sales
201-225
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252179
Reseñas
Análisis informatizado de textos
Lorena M. A. de-Matteis
229-233
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.56683/rs252196
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Español (España)
Português (Brasil)
English
Make a Submission
Make a Submission
Current Issue